Ποιος θα φυλάξει τους υπαλλήλους της Πειραιώς από τους «φύλακες» των εργασιακών σχέσεων;

Επί τρεις εβδομάδες ο Σύλλογος των Εργαζομένων στις Υπηρεσίες της Τράπεζας Πειραιώς (ΣΕΥΤΠΕ) καλούσε την Επιθεώρηση Εργασίας να επισκεφτεί συγκεκριμένη υπηρεσία της Τράπεζας για να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι τη συστηματική παραβίαση του νόμιμου ωραρίου. Ουδεμία ανταπόκριση. 

Και μόνο όταν η καταγγελία που εστάλη από τον Σύλλογο στον υπουργό Εργασίας και ταυτοχρόνως κοινοποιήθηκε σε όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα, εδέησε κάποιος αρμόδιος να δώσει εντολή για να διαπιστωθεί, μόλις χθες, από το ΣΕΠΕ ότι 70 εργαζόμενοι απασχολούνταν εκτός ωραρίου και φυσικά χωρίς να έχουν δηλωθεί υπερωρίες.

Άραγε γιατί αυτή η ολιγωρία; Γιατί την ώρα που η Τράπεζα Πειραιώς επικαλείται ανάγκες συρρίκνωσης του Δικτύου και προχωρεί σε μειώσεις προσωπικού έχει και την απόλυτη ελευθερία να κάνει χρήση «μαύρης» εργασίας; Μήπως και πάλι ο κ. Χατζηδάκης, σκοπεύει να επιρρίψει τις ευθύνες στο προσωπικό του ΣΕΠΕ, όπως δήλωσε πρόσφατα για τους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ; 

Την καταγγελία δημοσιοποίησε ο… επίμονος Σύλλογος με την εξής ανακοίνωση:
 
«Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη στάση του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων Ανατολικού Τομέα Αθηνών, που επί τρεις (3) εβδομάδες κώφευε σε σειρά έγγραφων καταγγελιών του Συλλόγου Εργαζομένων στις Υπηρεσίες της Τράπεζας Πειραιώς (ΣΕΥΤΠΕ), για συστηματική παραβίαση του νομίμου ωραρίου, σε συγκεκριμένο εργασιακό χώρο στην Τράπεζα Πειραιώς.

Χρειάστηκε να προχωρήσουμε σε έγγραφη διαμαρτυρία – καταγγελία στον Υπουργό Εργασίας, κοινοποιούμενη στο σύνολο των κοινοβουλευτικών κομμάτων, προκειμένου να κινητοποιηθεί μόλις χθες το αντίστοιχο τμήμα και να πραγματοποιηθεί τελικά επιτόπιος έλεγχος σε κεντρική υπηρεσία της Τράπεζας Πειραιώς, όπου βρέθηκαν δεκάδες εργαζόμενοι εκτός ωραρίου.

Συγκεκριμένα, καταθέσαμε εγγράφως αίτημα του Συλλόγου μας για την πραγματοποίηση ελέγχου, το οποίο πρωτοκολλήθηκε στις 20.09.2021. Αρκετές ημέρες αργότερα, στις 04.10.2021 και αφού δεν είχαμε καμία ενημέρωση αρμοδίως, αποστείλαμε εκ νέου το αίτημα και με ηλεκτρονική αλληλογραφία και εκ νέου το παραδώσαμε στο αρμόδιο τμήμα, όπου έλαβε και πάλι νέο αριθμό πρωτοκόλλου.

Για ακόμη μια φορά δεν υπήρξε καμία ενημέρωση, αλλά και η τηλεφωνική μας επικοινωνία με το συγκεκριμένο τμήμα κατέστη ανέφικτη, αφού το τηλεφωνικό κέντρο του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων Ανατολικού Τομέα Αθηνών δεν απαντά στα τηλέφωνα.

Η διαπιστωμένη αδράνεια των αρμοδίων υπηρεσιών να εφαρμόσουν τη νομιμότητα, ακόμη και σε καταγγελίες κραυγαλέας παραβίασης του ωραρίου εργασίας έχει εκτινάξει την εργασιακή ανασφάλεια.

Πόσο μάλλον, στον εργασιακό χώρο της Τράπεζας Πειραιώς, όταν το 2017 επιβλήθηκε από το ΣΕΠΕ ένα ιστορικά υψηλό πρόστιμο, ύψους 1,6 εκατ. €,  καθώς και η προσωρινή διακοπή λειτουργίας του καταστήματος Βασ. Όλγας στη Θεσσαλονίκη επί τριήμερο, δίνοντας τότε σαφές μήνυμα όχι μόνο στον κλάδο, αλλά και στην υπόλοιπη αγορά εργασίας.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων στις Υπηρεσίες της Τράπεζας Πειραιώς παραμένει εγγυητής των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων μας».

ΠΗΓΗ