Φόβοι για χάος στα αεροδρόμια λόγω του ευρωπαϊκού πιστοποιητικού Covid

Φόβοι για χάος στα αεροδρόμια λόγω του ευρωπαϊκού πιστοποιητικού Covid

Την ερχόμενη Πέμπτη 1η Ιουλίου, τίθεται σε ισχύ το πολυδιαφημισμένο Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό Covid-19, ωστόσο οργανισμοί που εκπροσωπούν τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια της Ευρώπης προειδοποιούν για χάος και μεγάλες ουρές πολύωρης αναμονής.

Συγκεκριμένα, ο Διεθνής Οργανισμός Αεροδρομίων ACI και οι οργανισμοί εκπροσώπησης αεροπορικών εταιρειών, A4E, IATA και ERA έστειλαν επιστολή προς τους εθνικούς ηγέτες των κρατών μελών της Ε.Ε., κάνοντας λόγο για «ένα ανησυχητικό μωσαϊκό προσεγγίσεων» σε όλη την ήπειρο.

«Καθώς η επιβατική κίνηση αυξάνεται μέσα στις επόμενες εβδομάδες, ο κίνδυνος χάους στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια είναι πραγματικός», ανέφεραν ξεκάθαρα οι οργανισμοί στην κοινή επιστολή που έστειλαν σήμερα, η οποία περιήλθε σε γνώση του Reuters. Επίσης στην επιστολή υπογραμμίζεται ότι ο μόνος τρόπος για την αποφυγή τεράστιων ουρών και καθυστερήσεων κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της καλοκαιρινής περιόδου είναι η εφαρμογή ενός συστήματος, σύμφωνα με το οποίο τόσο το πιστοποιητικό εμβολιασμού όσο και τα έντυπα εντοπισμού επιβατών υποβάλλονται σε επεξεργασία εξ αποστάσεως πριν φτάσει ο επιβάτης στο αεροδρόμιο.

Οι έλεγχοι πρέπει να πραγματοποιούνται μόνο στη χώρα αναχώρησης και όχι κατά την άφιξη και οι εθνικές κυβερνήσεις πρέπει να διαχειρίζονται τα υγειονομικά δεδομένα και να παρέχουν εξοπλισμό για τον έλεγχο των κωδικών QR, ανέφερε επίσης η επιστολή.

Τι δείχνουν και τι «απαιτούν» τα πιστοποιητικά

Τα ψηφιακά πιστοποιητικά έχουν σχεδιαστεί για να εμφανίζουν, μέσω κωδικών ταχείας απόκρισης (κωδικοί QR), εάν οι επιβάτες είναι πλήρως εμβολιασμένοι, έχουν ανοσία λόγω πρόσφατης ανάρρωσης από την Covid-19 ή φέρουν αρνητικό τεστ.

Έχουν σχεδιαστεί για να χρησιμοποιούνται για ταξιδιωτικές μετακινήσεις σε ολόκληρη την ΕΕ από την 1η Ιουλίου, αλλά απαιτούν επιπλέον ελέγχους και τον κατάλληλο εξοπλισμό για την ανάγνωση των κωδικών.

Οι προβληματισμοί των «ειδικών»

Ο Γενικός Διευθυντής της ACI Europe, Ολιβιέ Γιάνκοβετς, ένας από τους υπογράφοντες της επιστολής, δήλωσε ότι τα μέλη του ομίλου «αρχίζουν να ανησυχούν πολύ». Όπως είπε, «το να ανταπεξέλθουμε σε αυτή την αύξηση θα είναι μια άνευ προηγουμένου πρόκληση» και πρόσθεσε ότι το μέγεθος των περιπτώσεων εξακρίβωσης που γίνεται ακόμα χειροκίνητα στα αεροδρόμια τον «αγχώνει πάρα πολύ».

Ο χρόνος περιήγησης στα αεροδρόμια κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού διπλασιάστηκε σε 3 ώρες από 1-1/2 ώρες πριν την πανδημία, δήλωσε ο αντιπρόεδρος της IATA, αρμόδιος για την Ευρώπη, Ραφαέλ Σβάρτσμαν, άλλος υπογράφων. Αν δεν υπάρξουν αλλαγές και η χωρητικότητα επιστρέψει σε επίπεδα προ-Covid, ο χρόνος αυτός θα μπορούσε θεωρητικά να αυξηθεί σε πέντε ή και οκτώ ώρες, ένα απαράδεκτο χρονικό διάστημα, είπε.

Ενόψει μιας συνάντησης ευρωπαϊκών χωρών την Τρίτη σχετικά με το ψηφιακό πιστοποιητικό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε οδηγίες για τα κράτη μέλη που αποτυπώνουν ορισμένες από τις ανησυχίες, σημειώνοντας ότι έχουν σχεδιαστεί δέκα διαφορετικοί συνδυασμοί ελέγχων από διάφορες χώρες.

Αυτό κινδυνεύει να οδηγήσει σε «περιττά αλληλεπικαλλούμενα μέτρα και ως συνέπεια ουρές και συνωστισμούς στα αεροδρόμια», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της A4E, Τόμας Ρέιναρτ, τονίζοντας πως η κατάσταση αυτή κινδυνεύει να υπονομεύσει την εμπιστοσύνη των επιβατών.

πηγη