Πώς θα γίνει η «απόβαση» του Dior στην Ακρόπολη

Πώς θα γίνει η «απόβαση» του Dior στην Ακρόπολη

Ο τίτλος μπορεί να είναι «Η πολιορκία της Ακρόπολης από τον οίκο Dior», αφού δεν μιλάμε για ένα χαρωπό πολύβουο μελίσσι που θα ανέβει στον Βράχο για περίπατο, αλλά για μια απαιτητική υπερπαραγωγή που θα στηθεί με τη φροντίδα 150 επαγγελματιών διαφορετικών ειδικοτήτων. «Tα οχήματα μεταφοράς του υλικού δεν πρέπει να ξεπερνούν τους 10 τόνους βάρος μικτό» και τα 5 μέτρα μήκος, γράφουν οι όροι της απόφασης χορήγησης άδειας της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς του υπουργείου Πολιτισμού. Δεν τα λες μικρά κι αν ισχύει ότι τουλάχιστον οκτώ τέτοια φορτηγά -η απόφαση δεν αναφέρει αριθμό- θα προσεγγίσουν την ανατολική κλιτύ της Ακρόπολης, η διαδικασία δεν αναμένεται εύκολη.

Θα μεταφέρουν εγκιβωτισμένο τον τεχνικό εξοπλισμό (από κάμερες για φωτογράφηση και κινηματογράφηση, φώτα, γεννήτριες μέχρι ντρόουν), μαζί φυσικά με τα σύνολα υψηλής ραπτικής, αξεσουάρ, καθρέπτες και το υλικό τροφοδοσίας για όλους τους εργαζομένους.

Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού (που ακολούθησε της θετικής γνωμοδότησης του ΚΑΣ), τα φορτηγά θα προσεγγίσουν την ανατολική κλιτύ της Ακρόπολης ώστε τα κιβώτια να μεταφερθούν στην κορυφή του Βράχου με το εργοταξιακό αναβατόριο-γερανό της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης (ΥΣΜΑ).

Οπως εξηγεί στην «Εφ.Συν.» η αρχιτέκτων, μηχανικός και διευθύντρια της ΥΣΜΑ, Βασιλική Ελευθερίου, «μιλάμε για ογκώδη πράγματα που αντιστοιχούν στις προμήθειες που κάνουμε κι εμείς για το έργο συντήρησης και αναστήλωσης. Μηχανήματα και υλικά που χρησιμοποιούμε προσεγγίζουν τον Βράχο από τη νοτιοανατολική γωνία, δηλαδή απέναντι από το Μουσείο Ακρόπολης. Από την αρχή των έργων της ΥΣΜΑ έχει εγκατασταθεί εκεί ο γερανός που ανεβάζει και κατεβάζει όλα τα υλικά. Με αυτόν τον τρόπο κατεβαίνουν ακόμα και τα απορρίμματα της Ακρόπολης.

Οταν βρίσκεται κανείς στο μουσείο και το εργοτάξιο δουλεύει, βλέπει τον γερανό που σύρεται πάνω στις ράγες, βγαίνει προς τα έξω και ανεβαίνει στην μπούμα για να κάνει τις μεταφορές. Οταν δεν χρησιμοποιείται διπλώνεται για να μη φαίνεται από την πόλη. Η προσέγγιση των οχημάτων αφορά αυτό το σημείο, που θέλει πάλι μια προσοχή για το πώς θα κάνεις τη μανούβρα μέσα στον αρχαιολογικό χώρο. Συνεργάτες μου είναι σε επικοινωνία με τους ανθρώπους της παραγωγής, παρακολουθούν και συντονίζουν τη διαδικασία που αφορά τη στάθμευση των οχημάτων, πόσα κιβώτια θα μεταφερθούν, με ποια σειρά θα ανέβουν, πόσος χρόνος θα απαιτηθεί κοκ. Θεωρώ ότι έχουμε χρόνο και θα το οργανώσουμε σωστά».

Τα κιβώτια Dior θα τοποθετηθούν σε ειδικό βαγόνι που κινείται πάνω σε τροχιά και έχουν προορισμό το παλαιό Μουσείο Ακρόπολης. Θα λειτουργήσει ως χώρος προετοιμασίας και παρασκηνίων, κουζίνας (μόνο εκεί επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού και ποτού), αποθήκης μηχανημάτων, κοινόχρηστων χώρων υγιεινής κοκ. Δόθηκε μάλιστα έγκριση να γίνει η κινηματογράφηση της προετοιμασίας backstage reporting, ενώ «για οποιαδήποτε κατασκευή και εξοπλισμό εντός του παλαιού μουσείου προκρίνεται η απλή έδραση λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή φθορών στο κτίριο»!

Το σύνολο των τελών που θα καταβάλει η παραγωγή για φωτογράφηση, αεροφωτογράφηση, κινηματογράφηση και αεροκινηματογράφηση της κολεξιόν του οίκου Dior σε Ακρόπολη, Ηρώδειο, Αρχαία Αγορά, Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο και Nαό του Δία στη Νεμέα μαζί με τα τέλη του οπτικοακουστικού υλικού (που θα διανεμηθεί στη συνέχεια για τη διαφήμιση) είναι 274.620 ευρώ.

Στην Ακρόπολη η προετοιμασία θα πραγματοποιηθεί στις 16 και 17, οι λήψεις στις 18 ή 19 Ιουνίου, σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών. Για το μνημείο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς που θα λειτουργήσει ως φόντο για τα φουστάνια του Dior, θα κλείσει για το κοινό από τις 5 το απόγευμα (18/6) και θα δεχτεί μια βαθιά λαβωματιά στο κύρος και τον συμβολισμό του, θα καταβληθούν τέλη ύψους 21.100 ευρώ.

πηγη