Πανελλήνιες 2021: Οργή γονιών – μαθητών για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, τι καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί

Πανελλήνιες 2021: Οργή γονιών - μαθητών για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, τι καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί

Παναγιώτης Ζαφειρόπουλος

Λίγες μέρες πριν τις Πανελλήνιες 2021, γονείς και εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται, για την Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, καθώς και για τα υπόλοιπα εμπόδια που βάζει η κυβέρνηση στους μαθητές που θέλουν να μπουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σε μια χρονιά που τα παιδιά έχουν ήδη έλθει αντιμέτωπα με πολύ σοβαρά προβλήματα.

Οι Πανελλήνιες 2021 πλησιάζουν και γονείς και εκπαιδευτικοί εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους για το νέο μοντέλο εισαγωγής στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που θέσπισε το υπουργείο Παιδείας, καθώς και την απαξίωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κι επιπλέον περιγράφουν τα προβλήματα που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν εφεξής χιλιάδες οικογένειες.

Μιλώντας στο iEidiseis, γονείς και εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν πως δεκάδες χιλιάδες μαθητές θα μείνουν εκτός σχολών, εξαιτίας της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, ενώ κατηγορούν το την κυβέρνηση για αναλγησία, επισημαίνοντας πως έλαβε την επίμαχη απόφαση σε μια χρονιά που οι μαθητές έχουν ήδη περάσει τα πάνδεινα λόγω πανδημίας.

«Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής είναι άκρως αντιπαιδαγωγικό μέτρο»

Ο Πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας, Παναγιώτης Κατηφές, είναι κατηγορηματικός:

«Βρισκόμαστε λίγες μέρες πριν τις Πανελλήνιες Εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σε μια «ιδιαίτερη» σχολική χρονιά, λόγω των 5 μηνών που τα σχολεία έμειναν κλειστά. Τα σχολεία έμειναν κλειστά αποκλειστικά με ευθύνη τη κυβέρνησης, που δεν έλαβε ούτε ένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Με αποσπασματικά μέτρα, για δεύτερη σχολική χρονιά, με μέτρα που πολλές φορές το ένα αναιρούσε το άλλο, το αποτέλεσμα ήταν να παρουσιάζονται σοβαρές και συσσωρευμένες μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις στους μαθητές.

Μέσα σ’ αυτές τις συνθήκες, αλλά και με επιπρόσθετα προβλήματα που διαμορφώνουν στο περιεχόμενο της μόρφωσης των μαθητών τα νομοσχέδια για τη λειτουργία τους σχολείου και την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που «πέρασε» η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας και με κλειστά σχολεία, μη λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις αντιδράσεις μαθητών – γονιών – εκπαιδευτικών, οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου καλούνται να δώσουν τις φετινές εξετάσεις. Επίσης, καλούνται να δώσουν τις φετινές εξετάσεις εν μέσω των εκπαιδευτικών κενών που άφησε η τηλεκπαίδευση, αλλά και με το βάρος του νέου συστήματος εισαγωγής με την ελάχιστη βάση», τονίζει στο iEidiseis.

«Η πρεμούρα του Υπ. Παιδείας να ανακοινώσει αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ στη μέση της χρονιάς, δείχνει την αναλγησία και την απόσταση που έχει από την εκπαιδευτική πραγματικότητα».

«Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής είναι άκρως αντιπαιδαγωγικό μέτρο και θα έχει σαν αποτέλεσμα χιλιάδες μαθητές να βρεθούν εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αφού μειώνεται ο αριθμός των εισακτέων. Μάλιστα, θα πληγούν πολύ περισσότερο οι μαθητές που προέρχονται από τις φτωχές λαϊκές οικογένειες. Η πρεμούρα του Υπ. Παιδείας να ανακοινώσει αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ στη μέση της χρονιάς, δείχνει την αναλγησία και την απόσταση που έχει από την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Με το νέο σύστημα εισαγωγής θα αποκλειστούν από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χιλιάδες νέοι που ονειρεύονται να σπουδάσουν, ενώ ουσιαστικά περικόπτεται κάθε ελευθερία στην επιλογή Τμήματος, αφού, όσοι μαθητές δεν επιτύχουν στην επιλογή τους, θα σπουδάζουν «ότι περισσέψει» και όχι αυτό που επιθυμούν.

Είναι γνωστό ότι οι Πανελλήνιες εξετάσεις είναι μία ψυχοφθόρα και επίπονη διαδικασία για τους μαθητές και τις οικογένειες τους, ενώ πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι ο εγκλεισμός χιλιάδων εφήβων από την «καραντίνια» μεγαλώνει το άγχος και την πίεση. Οι γονείς στηρίζουμε καθημερινά τα παιδιά μας να κρατηθούν όρθια, να διατηρήσουν την ηρεμία και την ισορροπία που απαιτείται για να ανταποκριθούν στη δοκιμασία των εξετάσεων.

Απέναντί μας, εμείς, οι γονείς, έχουμε την υποκρισία του Υπ. Παιδείας, όταν μιλά για αναβάθμιση της ποιότητας σπουδών στα πανεπιστήμια ή ότι δεν μπορεί να περνάνε με «το όνομα τους» τα παιδιά στα ΑΕΙ. Τα ίδια ακριβώς επιχειρήματα έλεγαν όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια, για να δικαιολογήσουν τα αντιδραστικά σχέδια για το Λύκειο και το εξεταστικό σύστημα. Αλλαγές που δεν είχαν στο στόχαστρο την πραγματική αναβάθμιση της μόρφωσης στα σχολεία και τα πανεπιστήμια», προσθέτει.

«Έστω και τελευταία στιγμή, η κυβέρνηση να μην εφαρμόσει το νέο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια αφήνοντας χιλιάδες μαθητές εκτός ΑΕΙ».

Και συνεχίζει: «Δυστυχώς, σήμερα έχουμε ένα σχολείο-εξεταστικό κέντρο που αναπαράγει την αποστήθιση και την παπαγαλία και ενισχύει την παραπαιδεία (π.χ. Τράπεζα Θεμάτων ως τρόπος διεξαγωγής των ενδοσχολικών εξετάσεων σε όλο το Λύκειο). Έχουμε ένα σχολείο-αρένα ανταγωνισμού, που περιορίζει τις επιλογές στο μηχανογραφικό των μαθητών και τους αναγκάζει να ανταγωνίζονται ο ένας μαθητής τον άλλον. Στόχος δεν είναι να γράψεις καλά, αλλά καλύτερα από το συμμαθητή σου.

Εμείς, ως ΑΣΓΜΕ, διεκδικούμε απεριόριστη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης, με δικαίωμα επανάληψης της διαδικασίας όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι και κατοχύρωση βαθμολογίας μαθημάτων και για τις επόμενες χρονιές. Να καλύπτεται το δικαίωμα σε όλους τους μαθητές να διεκδικήσουν την πρόσβαση σε όλες τις σχολές. Σε μια χρονιά που, με ευθύνη του υπουργείου, δεν έγινε ομαλά η προετοιμασία των υποψηφίων, απαιτούμε να μην υπάρξουν πειραματισμοί και ασάφειες στη διατύπωση των θεμάτων. Έστω και τελευταία στιγμή, η κυβέρνηση να μην εφαρμόσει το νέο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια, αφήνοντας χιλιάδες μαθητές εκτός ΑΕΙ. Να υπάρξει παρουσία γιατρών, νοσηλευτών και ψυχολόγων καθ’ όλη τη διάρκεια διενέργειας των εξετάσεων. Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας στα εξεταστικά κέντρα (ολιγάριθμα τμήματα, αποστάσεις, συχνές απολυμάνσεις, αερισμός, προμήθεια αντισηπτικών διαλυμάτων και μασκών).

Εμείς, οι γονείς, μέσα από τις Οργανώσεις Γονέων (ΑΣΓΜΕ, Ομοσπονδίες, Ενώσεις, Συλλόγους Γονέων) δεν θα σταματήσουμε να διεκδικούμε τη μόρφωση, αλλά και τη ζωή που δικαιούνται τα παιδιά μας. Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για δωρεάν, δημόσια μόρφωση, για όλα τα παιδιά, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς. Καλή δύναμη και καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου για τη φετινή τους δοκιμασία».

Είναι πρωτόγνωρο στα ελληνικά χρονικά

Η Στέλλα Μανουσογιωργάκη, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ, επισημαίνει στο iEidiseis πως «είναι πρωτόγνωρο στα ελληνικά χρονικά να αλλάζει το σύστημα εισαγωγής και να ισχύει για τη τρέχουσα σχολική χρονιά. Αυτό το πράγμα δεν έχει ξαναγίνει. Δηλαδή να νομοθετούν φέτος για τους φετινούς μαθητές. Αυτό, έτσι και αλλιώς, πέρα από πρωτόγνωρο, αντιλαμβάνεσθε ότι είναι απαράδεκτο. Τα παιδιά δηλαδή είχαν ήδη ξεκινήσει μια προετοιμασία και ξαφνικά τους αλλάζει τον νόμο και τις συνθήκες με τις οποίες δίνουν τις πανελλαδικές εξετάσεις και τις προϋποθέσεις για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Είναι απαράδεκτο να συμβαίνει αυτό σε αυτήν τη γενιά, που έχει περάσει αυτά που έχει περάσει με την πανδημία, που έχει απομακρυνθεί από το σχολείο, που έχει αναγκασθεί να διδαχθεί μέσω τηλε-εκπαίδευσης – που νομίζω ότι πλέον είναι ξεκάθαρο σε όλους ότι δεν είναι κατάλληλη διδασκαλία για τους ανηλίκους μαθητές, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθούν τα αποτελέσματά της με τη διά ζώσης διδασκαλία και εκπαίδευση. Αυτή η γενιά των μαθητών που και πέρσι αλλά και φέτος, δυο δηλαδή ουσιαστικά χρονιές, επί της ουσίας δεν έχουν κάνει μάθημα, κυρίως με ευθύνη του υπουργείου, είναι η πιο καταδικασμένη γενιά που έχει υπάρξει στη χώρα, νομίζω ανέκαθεν. Η κ. Κεραμέως όφειλε έτσι κι αλλιώς, επειδή βέβαια με την ελάχιστη βάση εισαγωγής διαφωνούμε σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως χρονικών σημείων κ.τ.λ. αλλά όφειλε τουλάχιστον να μην την εφαρμόσει γι’ αυτήν την γενιά μαθητών, να μην την εφαρμόσει για φέτος».

«Η κ. Κεραμέως μάλλον θέλει να δείξει νομοθετικό έργο και υλοποίησή του και γι’ αυτό αδιαφορεί πλήρως για την πιο βασανισμένη γενιά μαθητών που είχαμε ποτέ».

«Ωστόσο, υπάρχει μια γενικά αυταρχική τακτική από τη πλευρά του υπουργείου Παιδείας. Δεν ακούει. Δεν δέχεται καμία πρόταση. Αυτό το αίτημα που λέμε, δεν είναι μόνο των εκπαιδευτικών: είναι και των μαθητών, είναι και των γονιών. Παρ’ όλα αυτά, η κ. Κεραμέως μάλλον θέλει να δείξει νομοθετικό έργο και υλοποίησή του και γι’ αυτό αδιαφορεί πλήρως -ξαναλέω- για την πιο βασανισμένη γενιά μαθητών που είχαμε ποτέ.

Για εμάς, πρόκειται για ιδεολογική εμμονή. Γενικά η κυβέρνηση, όχι μόνο το υπουργείο Παιδείας, έχει εργαλειοποιήσει την πανδημία και έχει αξιοποιήσει αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες για όλους μας, της καραντίνας κ.τ.λ., για να νομοθετήσει όλο το αυταρχικό και αντι-εκπαιδευτικό της πρόγραμμα, που το είχε έτσι κι αλλιώς το πρόγραμμα – δεν είναι ότι δεν τα περιμέναμε. Απλά εκμεταλλεύτηκε τη πανδημία προκειμένου να τα περάσει όλα αυτά με τις λιγότερες δυνατές αντιδράσεις, αδιαφορώντας και για τα αιτήματα και για τις προτάσεις και γενικά αποφεύγοντας κάθε είδους διάλογο. Ειδικά η ελάχιστη βάση -το επαναλαμβάνω- είναι απαράδεκτη, έτσι κι αλλιώς. Ειδικά για φέτος, για αυτήν την γενιά μαθητών. Δεν μπορώ, ειλικρινά, να καταλάβω. Είναι ξεκάθαρα μια ιδεολογική εμμονή της κυβέρνησης, τίποτα περισσότερο. Κανένα νόημα δεν έχει αυτό το μέτρο, έτσι κι αλλιώς», συμπληρώνει.

Ακόμα ένα μέτρο εις βάρος των αναγκών που έχουν οι μαθητές

«Ο εκπρόσωπος Τύπου της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Αττικής, Βαγγέλης Φιλέρης, τονίζει στο iEidiseis πως «είναι ένα ακόμα μέτρο σε βάρος των αναγκών που έχουν οι μαθητές αυτήν τη στιγμή. Δεν είναι το μόνο μέτρο, είναι ένα ακόμα μέτρο. Προφανώς με αυτόν τον τρόπο περικόπτονται θέσεις στις ανώτατες σχολές, την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση έχει επιτρέψει την ισοτιμία πτυχίων ιδιωτικών κολεγίων με ΑΕΙ. Όταν βέβαια κάποιος έχει να πληρώσει, δεν έχει σημασία πόσο θα γράψει: Θα πάρει ένα πτυχίο το οποίο θα είναι ισότιμο με πτυχίο δημόσιου ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος, στο οποίο περικόπτει και τις θέσεις. Αυτό είναι ένα ακόμα μέτρο.

Γιατί λέω ένα ακόμα μέτρο; Γιατί ήδη η ανισοτιμία βάλλεται εδώ και πολύ καιρό με διάφορους τρόπους, όσον αφορά τις πανελλαδικές εξετάσεις. Υπάρχει, όπως ξέρετε πολύ καλά, η δεύτερη και τρίτη ανάθεση, πράγμα που σημαίνει ότι, σε κατεύθυνση θετική, βιολόγος μπορεί να κάνει φυσική ή σε κατεύθυνση θεωρητική, ξενόγλωσσος μπορεί να κάνει ιστορία σε κατεύθυνση. Υπάρχουν οι αναπληρωτές, οι οποίοι σχεδόν αποτελούν πλέον το 1/3 των εκπαιδευτικών και οι οποίοι διορίζονται ακόμα και τον Δεκέμβριο, με αποτέλεσμα ακόμα και σε κατεύθυνση του Λυκείου, να υπάρχουν κενά μέχρι και τον Δεκέμβρη, ακόμα και τον Γενάρη», υπογραμμίζει.

«Το πρόσχημα της αριστείας καταρρίπτεται απ’ το γεγονός ότι η η ίδια η κυβέρνηση ψήφισε την ισοτιμία πτυχίων ιδιωτικών κολεγίων με τα πανεπιστήμια».

Όλα αυτά επιτείνουν την ανισοτιμία που υπάρχει, συν το γεγονός ότι υποβαθμίζεται πλήρως η γενική παιδεία. Δηλαδή τη φροντιστηριοποίηση της Παιδείας και όσα άλλα αντιλαϊκά μέτρα υπήρχαν, η σημερινή κυβέρνηση τα διατηρεί και βάζει και άλλα ακόμα παραπάνω. Η κατάσταση σιγά-σιγά γίνεται αφόρητη για τα παιδιά και εμείς καλούμε τους γονείς, τους συλλόγους γονέων, να αντιδράσουν και να ζητήσουν μια παιδεία που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των παιδιών και όχι μια παιδεία που να ανταποκρίνεται σε κυβερνητικές επιθέσεις.

«Θα υπάρξει σημαντική μείωση στις εισαγωγές στα ΑΕΙ, είναι προφανές και γι’ αυτό το λόγο έγινε. Δεν υπήρχε κάποιος άλλος λόγος. Άλλωστε, το πρόσχημα της αριστείας κ.τ.λ. καταρρίπτεται απ’ το γεγονός ότι η η ίδια η κυβέρνηση ψήφισε την ισοτιμία πτυχίων ιδιωτικών κολεγίων με τα πανεπιστήμια», λέει χαρακτηριστικά.

«Δηλαδή βάζει μπροστά την αριστεία, προσχηματικά. Αφήστε που έτσι και αλλιώς αυτό είναι διαγωνισμός, δεν είναι εξετάσεις για να μπεις κάπου. Δηλαδή δεν κρίνεται η επάρκεια των γνώσεων, αλλά η σειρά με την οποία κάποιαν άνθρωποι θα μπουν σε κάποιες σχολές. Το να διαγωνίζονται -ας πούμε- στα ίδια θέματα σε σχολές του Πολυτεχνείου με σχολές πολύ κατώτερες σε απαιτούμενο γνωσιακό επίπεδο, προφανώς θα γράψει και χειρότερα ο άλλος. Δηλαδή είναι πρόσχημα εντελώς αυτή η βάση του 10 ή όπως σήμερα μεταφράζεται, στο 80 με 100-120% του μέσου όρου – διότι κάτι παρόμοιο είναι και αυτό. Είναι πρόσχημα εντελώς, διότι η ίδια η κυβέρνηση ψηφίζει ένα νόμο που δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Δίνει ισοτιμία δηλαδή αν έχει λεφτά ο άλλος», εξηγεί.

Για κάποιες κατηγορίες, η είσοδος στο πανεπιστήμιο είναι απαγορευτική

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας, Θανάσης Κοκονάς, δηλώνει πως «παρά τις πρόσφατες εξαγγελίες του υπουργείου και της κυβέρνησης, τις περισπούδαστες, ότι όλα θα είναι τα ίδια και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα για τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας, αυτά που ισχύουν είναι άλλα. Κατ’ αρχήν πρέπει όλοι να συμφωνήσουμε ότι η κυβέρνηση συνεχίζει ακάθεκτη να βάζει όλο και περισσότερα εμπόδια στους μαθητές και κυρίως στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, που φέτος πέρασαν μια πάρα πολύ δύσκολη περίοδο. Δεν υπολογίζει καν τις ιδιαίτερες συνθήκες της φετινής χρονιάς λόγω της πανδημίας, λόγω της διαχείρισης που έκανε η ίδια στο χώρο της εκπαίδευσης και σ’ αυτές τις συνθήκες καλούνται οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου να δώσουν εξετάσεις τις χειρότερες δυνατές σε γνωστικό και σε ψυχολογικό επίπεδο, όλα τα χρόνια απ’ όσο θυμόμαστε.

Να θυμηθούμε ότι πολλά Λύκεια σε όλη την Ελλάδα αλλά και κυρίως εδώ στην Θεσσαλονίκη αλλά και στην Αττική από πέρσι τον Μάρτη μέχρι και πρόσφατα είχαν κάνει διά ζώσης μάθημα 4 ή 5 εβδομάδες. Και αυτό μόνο στις περιπτώσεις που δεν υπήρχε κρούσμα και δεν έκλεινε κάποιο τμήμα. Αντί λοιπόν να διευκολύνει όλους αυτούς του μαθητές, τους βάζει νέους φραγμούς με μια ματιά δηλαδή και στο μέσο όρο που γράφουν οι μαθητές, αν το κοιτάξουμε λίγο καλά σε κάθε κατεύθυνση και ένα απλό πολλαπλασιασμό με 80% για κάθε τμήμα μπορεί εύκολα να καταλάβει κανείς ότι ένας αριθμός πάνω από 20.000 μαθητές θα μείνουν εκτός της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Αλλά οι απώλειες θα είναι ακόμα μεγαλύτερες, επειδή γύρω στις εκατό ενενήντα σχολές έχουν επιλέξει την ελάχιστη βάση εισαγωγής και σε μερικές ειδικές κατηγορίες, όπως είναι τα νυχτερινά Λύκεια ή άλλες παρεμφερείς κατηγορίες, η είσοδος στο πανεπιστήμιο είναι απαγορευτική. Έτσι, οι μαθητές εκεί δεν μπορούν ούτε να το σκεφτούν. Είναι ένας πολύ μεγάλος προβληματισμός σε γονείς, που έρχεται να προστεθεί σε όλη αυτήν την αγωνία που έχουν και για την υγεία των παιδιών μας και όλη αυτή τη αβεβαιότητας του πώς θα πάμε και με ποιο τρόπο θα φτάσουμε στις 14 του μήνα που αρχίζουν οι πανελλήνιες εξετάσεις».

«Είναι επιλογή της κυβέρνησης να »σπρώξει» τους μαθητές, όχι μόνο στα ιδιωτικά κολέγια, αλλά και σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις από πολύ μικρές ηλικίες».

«Εμείς θεωρούμε ότι πραγματικά ότι δεν είναι τυχαία αυτή η επιλογή της κυβέρνησης, να φέρει μια σειρά από νομοσχέδια όλη αυτήν την περίοδο, που τα εκπαιδευτικά τα σχολεία είναι κλειστά κ.τ.λ., είναι επιλογή της κυβέρνησης να πει στο υπουργείο να »σπρώξει» τους μαθητές, όχι μόνο στα ιδιωτικά κολέγια, που και αυτό θα γίνει, αλλά εντάσσεται και σε ένα τελείως νέο πλαίσιο που έχει κάνει το »σπρώξιμο» των μαθητών σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις από πολύ μικρές ηλικίες. Όχι σε αυτό που λέμε την ολόπλευρη μάθηση των μαθητών μέχρι την Γ΄ Λυκείου, όχι σε αυτό που λέμε ενιαίο σχολείο, ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο, που είναι και από τις διεκδικήσεις του γονεϊκού κινήματος. Και είναι χαρακτηριστικό, το βλέπουμε, ότι υπάρχουν μαθητές -το πρόβλημα είναι και πάλι στις ευρωπαϊκές χώρες- που από την ηλικία των 13 ετών παίρνουν κατεύθυνση. Δηλαδή μπορείς να πάρεις μια κατεύθυνση και να μην ξέρεις ιστορία, να μη ξέρεις μαθηματικά κ.ά. και να ασχοληθείς με κάτι άλλο», τονίζει.

«Δυστυχώς έχει κατηγοριοποιηθεί και εδώ αυτή η κατάσταση και πραγματικά σε μια περίοδο πάρα πάρα πολύ δύσκολη για τους μαθητές, για τα παιδιά μας, για τους γονείς. Με αυτό το πλαίσιο είμαστε. Αυτά μας μεταφέρουν περισσότερο οι γονείς και φυσικά σας είπα και λίγο πιο έντονα και την ανησυχία και την αγωνία τι θα γίνει αν αρρωστήσει ένα παιδί, τι θα γίνει αν χάσει τις εξετάσεις, πώς θα καλυφθεί αυτή η διαδικασία; Αυτά για τους τριτολυκειακούς», λέει χαρακτηριστικά.

«Οδηγεί εμάς, τους γονείς, να βάζουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη για να καλυφθούν τα κενά και οι ανάγκες για τη συμμετοχή στις Πανελλήνιες. Αν ένας μαθητής δεν πάει φροντιστήριο, αν μείνει μόνο στη διδακτέα ύλη που υπάρχει στο σχολείο, δεν θα μπορέσει να γράψει πάνω από 11-12». 

«Το μόνο που ανακοίνωσε προ ημερών το υπουργείο και θεωρούμε ότι ήταν και κάτι που το διεκδικούσαμε και πολύ πρόσφατα και ως ΑΣΓΜΕ και παρά πολλοί σύλλογοι γονέων, να κλείσουν τα σχολεία νωρίτερα από τις 11 του μήνα που ήταν προγραμματισμένο και ανακοίνωσε ότι θα κλείσουν 2 του μηνός. Είναι ένα θετικό στοιχείο. Δηλαδή πραγματικά θα ήταν τρομακτικό ένας μαθητής να αναγκάζεται να πηγαίνει στο σχολείο, αν και ξέρουμε ποια είναι η κατάσταση τώρα στην Γ΄ Λυκείου για τους μαθητές. Διότι αν σκεφτείτε διαχρονικά, έτσι όπως είναι στημένο και το σχολείο σήμερα, οι μαθητές προετοιμάζονται από την Β΄, Α΄ Λυκείου μόνο για να δώσουν πανελλήνιες», προσθέτει.

«Δηλαδή η απαξίωση του Λυκείου και το γεγονός ότι περνάνε στο μαθητή ότι τυχόν αποτυχία στις πανελλήνιες θα είναι καταστροφή και έτσι όπως είναι δομημένο και το σύστημα, που δεν μπορούν να κρατήσουν μαθήματα, να ξαναδώσουν κ.τ.λ., πραγματικά οδηγεί εμάς τους γονείς να βάζουμε βαθιά το χέρι στη τσέπη για να καλυφθούν τα κενά και οι ανάγκες για τη συμμετοχή στις Πανελλήνιες και πολλές φορές το βλέπουμε. Αν ένας μαθητής δεν πάει φροντιστήριο, άμα μείνει μόνο στη διδακτέα ύλη που υπάρχει στο σχολείο -και αυτό το καταγγέλλουν και εκπαιδευτικοί, επιστημονικές ενώσεις κ.τ.λ.- δεν θα μπορέσει να γράψει περίπου πάνω από 11-12, ας πούμε», λέει.

«Και φυσικά και αν πραγματικά το υπουργείο σε σχέση με αυτόν τον νόμο, ήθελε πραγματικά να ελέγξει τη κατάσταση και να μην μπαίνουν στα πανεπιστήμια -τέλος πάντων- οι μαθητές που γράφουν πολύ χαμηλά, θα έπρεπε να δει γιατί οι μαθητές γράφουν πολύ χαμηλά. Γιατί αν δεν το πιάσεις από εκεί, αν δεν το πιάσεις να καταλάβεις δηλαδή ποια είναι η αιτία που οδηγούνται οι μαθητές να γράφουν χαμηλούς βαθμούς, δηλαδή να μην υπάρχει γνώση, δεν το λύνεις», καταλήγει.

πηγη