Γάλλοι και Ολλανδοί υπερτερούν στη “ναυμαχία των φρεγατών”-Τι είπε ο ΥΕΘΑ

φωτογραφία αρχείου

Με τη πρόταση των Γάλλων να παραμένει στην κορυφή των προτιμήσεων του ΠΝ και τους Ολλανδούς να επανέρχονται με μια ακόμη πιο ελκυστική προσφορά που προβλέπει λύσεις που δεν αφορούν μόνο στις φρεγάτες του Στόλου, η προσπάθεια ορισμένων να επιβάλλουν στην Ελλάδα τις φρεγάτες από τις ΗΠΑ, γίνεται ακόμη δυσκολότερη. Το να επιλέξεις από τις τελευταίες -αν όχι την τελευταία- προτάσεις της λίστας δεν είναι εύκολο να υποστηριχθεί με το επιχείρημα του “γεωπολιτικού παράγοντα”, ο οποίος τελικά μάλλον αλλού θα πρέπει να αναζητηθεί.

Στο ΠΝ πάντως βλέπουν πολύ θετικά και την ολλανδική πρόταση η οποία θα εξεταστεί ενδελεχώς από κλιμάκιο του ΠΝ  που θα ταξιδέψει εντός των ημερών στην Ολλανδία

Ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος αναφέρθηκε στο θέμα των φρεγατών επικεντρώνοντας το στα ναυπηγεία.

Την ευχή να επιταχυνθεί η διαγωνιστική διαδικασία για τον Σκαραμαγκά, ώστε να αποκτήσει η χώρα ένα ναυπηγείο, ικανό να αναλάβει το έργο κατασκευής νέων φρεγατών, “σε εύλογο χρόνο” εξέφρασε ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας Ν. Παναγιωτόπουλος, ενημερώνοντας την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή επί θεμάτων εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Τόνισε ωστόσο ότι δεν μπορούμε να διανοηθούμε το ίδιο χρονοδιάγραμμα ναυπήγησης στις νέες φρεγάτες, με αυτό των πυραυλακάτων που κράτησε 20 χρόνια.

Όπως είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος, θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε το εξής δίλημμα, εάν θέλουμε τις νέες φρεγάτες γρήγορα: Τις αναθέτουμε εξ ολοκλήρου στα ναυπηγεία της χώρας που θα προτιμηθεί [..] ή εάν επιλέξουμε (ναυπηγεία στην) Ελλάδα, θα κινδυνεύσουμε να περάσουν αρκετά χρόνια και καράβια να μη έχουμε, εκτός από αυτά που θα ναυπηγηθούν στο εξωτερικό. Τι θα έπρεπε να γίνει, και τo τι εύχομαι εγώ; Να τρέξει η διαγωνιστική διαδικασία, τουλάχιστον για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που είναι στην τελική της φάση, έτσι ώστε να αποκτήσει η Ελλάδα ένα ναυπηγείο, ικανό να αναλάβει μια τέτοια μεγάλη δουλειά, και φυσικά να εμπλακεί και η εγχώρια αμυντική βιομηχανία, τόνισε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

Παράλληλα, σημείωσε ότι για το πρόγραμμα ναυπήγησης των 4 φρεγατών θα τεθεί ως όρος., όταν φτάσουμε στο τελικό στάδιο διαπραγματεύσεων με τους ξένους οίκους που υπέβαλαν προτάσεις, να υπάρχει σε συγκεκριμένο ποσοστό, συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Όπως διευκρίνισε, η συμμετοχή αυτή δεν αφορά μόνο στη ναυπήγηση μιας φρεγάτας, καθώς – χρηματοδοτικά – είναι σε πολύ μικρό ποσοστό κομμάτι του συνολικού έργου. Το μεγάλο κόστος μιας σύγχρονης φρεγάτας είναι τα οπλικά συστήματα ανθυποβρυχιακού πολέμου, αντιαεροπορικής άμυνας, ηλεκτρονικού πολέμου κλπ, που ανέρχεται στο ένα δισεκατομμύριο ευρώ…”‘Αρα καταλαβαίνετε τι τεράστια περιθώρια υπάρχουν, για εμπλοκή, με μορφή υπεργολαβίας, συνεργιών και συμπαραγωγής, και κάποιων ελληνικών εταιρειών” είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

πηγη