Κινδυνεύουν να χάσουν διορισμούς

Κινδυνεύουν να χάσουν διορισμούς

Μέχρι και σήμερα εκκρεμεί το ζήτημα της αναγνώρισης του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου ● Αιτία, μια σειρά παραλείψεων, καθυστερήσεων και λαθών που είχε αποτέλεσμα να υπομοριο­δοτηθούν στην προκήρυξη προσλήψεων του 2020 ● Ανοιχτό το ενδεχόμενο να μείνουν εκτός διορισμών για τα επόμενα τρία χρόνια

Σε λιγότερο από δύο μήνες θα ανακοινωθούν οι οριστικοί πίνακες της προκήρυξης 1ΓΕ/2019 για τους διορισμούς 5.250 εκπαιδευτικών στα σχολεία της γενικής εκπαίδευσης, κι όμως ακόμη εκκρεμεί το ζήτημα της αναγνώρισης του ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στους αποφοίτους τού πενταετούς φοίτησης Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι να κινδυνεύουν να μείνουν εκτός διορισμών για τουλάχιστον τρία χρόνια.

Ζήτημα ισονομίας θέτουν οι απόφοιτοι του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, του μοναδικού εκ των τριών ισότιμων τμημάτων που λειτουργούν στη χώρα (τα άλλα δύο είναι του ΕΚΠΑ και του ΑΠΘ), καθώς η διαπιστωτική πράξη απόδοσης του τίτλου την οποία κλήθηκαν να καταθέσουν ως απαραίτητο δικαιολογητικό έγγραφο στην προκήρυξη των προσλήψεων καθυστέρησε δέκα ολόκληρους μήνες να εκδοθεί, με αποτέλεσμα όλοι οι απόφοιτοι του ΤΜΣ Ιονίου να υπομοριοδοτηθούν.

Αυτό σημαίνει αυτομάτως ότι ενδεχομένως να βρεθούν εκτός διορισμών για τα επόμενα τρία χρόνια (μία χρονιά φέτος που δεν θα διοριστούν σε κάποιο σχολείο, συν τα δύο επόμενα χρόνια λόγω του ότι οι πίνακες «κλειδώνουν» για μια διετία), ενώ το γεγονός ότι θα έχουν μείνει εκτός εκπαίδευσης για όλο αυτό το διάστημα σημαίνει επίσης ότι δεν παίρνουν μόρια και μοιραία θα μένουν στις τελευταίες θέσεις των πινάκων, με τις πιθανότητες να προσληφθούν στο μέλλον σχεδόν να μηδενίζονται.

Η παραπάνω δυσάρεστη κατάληξη είναι αποτέλεσμα μιας σειράς παραλείψεων, καθυστερήσεων και λαθών. Το πρόβλημα ξεκινάει από την καθυστερημένη κατάθεση του φακέλου για απόδοση ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου από τη Σύγκλητο του Ιδρύματος και καταλήγει ξανά σε πολύμηνες καθυστερήσεις στη διαδικασία έκδοσης της διαπιστωτικής πράξης απόδοσης του τίτλου, η οποία εκδόθηκε τον Ιούνιο του 2020 κι ενώ ήδη έτρεχε η προκήρυξη 1ΓΕ/2019, επηρεάζοντας τη μοριοδότηση εκατοντάδων αποφοίτων του ΤΜΣ Ιονίου («Υποψήφιοι “δύο ταχυτήτων” για τους διορισμούς σε σχολεία», «Εφ.Συν.», 25.06.2020).

«Η ταλαιπωρία που βιώνουμε εδώ και ενάμιση χρόνο είναι αδιανόητη. Εξαιτίας αυτής της αδικίας, για την οποία μόνο οι ίδιοι οι απόφοιτοι δεν ευθύνονται, υπάρχουν ήδη δεκάδες συνάδελφοι που έχασαν διορισμούς φέτος και δεκάδες άλλοι που βρέθηκαν χιλιόμετρα μακριά από τα σπίτια τους ενώ εργάζονται χρόνια. Και αυτό θα ξανασυμβεί βεβαίως, καθώς οι πίνακες θα παραμείνουν κλειδωμένοι για δύο χρόνια! Είναι αδιανόητο επίσης ότι κάποιοι κινδυνεύουν να χάσουν και μόνιμους διορισμούς στις επερχόμενες προσλήψεις! Στο υπουργείο Παιδείας αλλά και στο ΑΣΕΠ όλοι είναι ενήμεροι για το θέμα μας, συμφωνούν ότι έχουμε δίκιο, αλλά δεν γίνεται καμία ουσιαστική κίνηση να επιλυθεί το ζήτημα! Είναι πραγματικά άξιο απορίας το γιατί» δηλώνει στην «Εφ.Συν.» η Σίλα Λάππα, αντιπρόεδρος του Συλλόγου Αποφοίτων του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου.

Το ζήτημα έχει φτάσει μέχρι τη Βουλή, με σχετική ερώτηση 15 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και με τροπολογία που κατέθεσαν πέντε βουλευτές του ΚΙΝ.ΑΛΛ. για αναδρομική αναγνώριση του τίτλου integrated master, η οποία ωστόσο απορρίφθηκε από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η οποία, ενώ ισχυρίζεται ότι προτίθεται να λύσει το ζήτημα, καθυστερεί την έκδοση της υπουργικής απόφασης που θα έβαζε τέλος στην αγωνία τόσων υποψηφίων.

Την άμεση έκδοση νομοθετικής ρύθμισης με την οποία θα προσμετρώνται τα μόρια του μεταπτυχιακού τίτλου στους οριστικούς πίνακες ζητά και ο Σύλλογος Αποφοίτων του ΤΜΣ Ιονίου Πανεπιστημίου με ηλεκτρονικό του ψήφισμα (https://bit.ly/39I7DWH) που ήδη έχει συγκεντρώσει 1.400 υπογραφές. Το ζήτημα επανέφερε προ ημερών στη Βουλή και η αναπληρώτρια τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Μερόπη Τζούφη, με ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, την οποία συνυπογράφουν ακόμη 28 βουλευτές του κόμματος.

πηγη