Πανδημία: Σε επικοινωνιακή αντεπίθεση η Μέρκελ

Ακόμη και η κώμη της Μέρκελ έχει πέσει θύμα της επικοινωνιακής αντεπίθεσης της καγκελαρίου. Στόχος της να ξανακρδίσει την κλονισμένη εμπιστοσύνη των Γερμανών.

Deutschland Bundeskanzlerin Angela Merkel

Πανταχού παρούσα είναι η Άγκελα Μέρκελ το τελευταίο διάστημα: Συνέντευξη τύπου στους δημοσιογράφους της γερμανικής πρωτεύουσας, συνεντεύξεις σε δημόσια και ιδιωτικά κανάλια, διαλόγους με πολίτες και γονείς που ανησυχούν για τα παιδιά τους μέσω διαδικτύου. Δεν περνά μέρα που η Γερμανίδα καγκελάριος να μην εξηγεί τα μέτρα lockdown, να μην δικαιολογεί τις στραβοτιμονιές στην εμβολιαστική στρατηγική της κυβέρνησής της, να μην υπερασπίζεται την ΕΕ στη δική της στρατηγική παραγγελίας των εμβολίων και τέλος να δίνει κουράγιο, χωρίς να κρύβει τα συναισθήματά της.

Η περιποιημένη κώμη της Μέρκελ

Είναι η σωσίας της Μέρκελ να περιποιείται την κώμη της. Κάπως έτσι γίνεται και στην πραγματική Μέρκελ

Είναι η σωσίας της Μέρκελ να περιποιείται την κώμη της. Κάπως έτσι γίνεται και στην πραγματική Μέρκελ

Πρόκειται για μία γιγαντιαία επικοινωνιακή πολιτική, έτσι όπως η Μέρκελ δεν έχει συνηθίσει τους Γερμανούς πολίτες, προκειμένου να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη τους. Η τόσο συγκρατημένη καγκελάριος απάντησε μάλιστα και σε ερώτηση του τηλεοπτικού δικτύου RTL, ποιος της περιποιείται τα μαλλιά τώρα που τα κομμωτήρια είναι κλειστά. «Όπως είναι γνωστό έχω μια βοηθό, τηρούμε βέβαια όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Το ότι ασπρίζουν τα μαλλιά, πρέπει κανείς να το αποδεχθεί. Θα χαρώ φυσικά όταν ανοίξουν και πάλι τα κομμωτήρια, είναι σαφές, όπως πολλά άλλα ακόμη. Αλλά ξαναλέω, θα πρέπει να βασιστούμε σε ισχυρούς λόγους για να μπορέσουμε να ανοίξουμε και να μην ξανακλείσουμε μετά από σύντομο διάστημα».

Σε αυτήν την επικοινωνιακή επίθεση η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Τύπου απαντά ότι στη δύσκολη φάση της πανδημίας υπάρχει μεγάλη ανάγκη ενημέρωσης για την κυβερνητική πολιτική. Στην δε ερώτηση εάν η καγκελαρία έρχεται σε επαφή με τους τηλεοπτικούς σταθμούς, οι ίδιες πηγές διευκρινίζουν ότι τα αιτήματα για συνεντεύξεις «προέρχονται κατά κανόνα» από τα ΜΜΕ που τις ζητούν.

«Έχασε κάπως τον προσανατολισμό»

 Εμοιαζε σαν μαθήτρια σε φάση ανάκρισης, επειδή την έπιασαν εν ψυχρώ να αντιγράφει

«Εμοιαζε σαν μαθήτρια σε φάση ανάκρισης, επειδή την έπιασαν εν ψυχρώ να αντιγράφει»

Τι λένε όμως οι επικοινωνιολόγοι; «Η επικοινωνιακή διαχείριση από την Μέρκελ έχει χειροτερεύσει από την αρχή της πανδημίας» πιστεύει ο Φρανκ Ρόζενλιμπ, Διευθυντής του Ινστιτούτο Ερευνών Κρίσεων. «Ιδιαίτερα η συνέντευξη που έδωσε τις προάλλες στο πρώτο δημόσιο κανάλι ARD, έμοιαζε σαν μαθήτρια σε φάση ανάκρισης, επειδή την έπιασαν εν ψυχρώ να αντιγράφει. Η Μέρκελ φαίνεται να έχει χάσει κάπως τον προσανατολισμό». Άλλοι πάλι, όπως ο Ματίας Μπούκχαρντ, σύμβουλος επικοινωνίας, συστήνει στην καγκελάριο περισσότερη αυτοπεποίθηση, μεγαλύτερη σαφήνεια στις προθέσεις της, εφόσον δεν βρίσκεται υπό την πίεση επανεκλογής.

«Νομίζω ότι διαθέτουμε έναν καλό σκελετό στην εμβολιαστική μας πολιτική, ίσως για ορισμένους να διαρκεί πολύ, αλλά νομίζω ότι οφείλεται στη φύση της υπόθεσης» παραδέχθηκε η Μέρκελ στη συνέντευξη στο ARD. «Ξέρουμε ότι ακόμη κι να δεν δοθεί άδεια κυκλοφορίας σε άλλο εμβόλιο μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, στις 21 Σεπτεμβρίου όλοι οι πολίτες θα μπορούν να εμβολιαστούν». Αλλά ούτε κι αυτήν υπόσχεση δεν φαίνεται να πολυπιστεύουν οι Γερμανοί, όπως έδειξε σφυγμομέτρηση του Ινστιτούτου Δημοσκοπήσεων YouGov για λογαριασμό του γερμανικού ειδησεογραφικού πρακτορείου. Μάλιστα, ποσοστό 57% των ερωτηθέντων δεν πιστεύει ότι ο στόχος θα υλοποιηθεί.

Ειρήνη Αναστασοπούλου

πηγη