ΤΑΙΠΕΔ: Το Φθινόπωρο των… διαγωνισμών

ΤΑΙΠΕΔ: Ποιοι διαγωνισμοί θα «τρέξουν» το Σεπτέμβριο -Τέσσερις μετατίθενται για ΟκτώβριοΕξελίξεις αναμένονται στους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ για τα περιφερειακά αεροδρόμια και το ιπποδρομιακό στοίχημα το Σεπτέμβριο. «Φορτωμένος» και ο Οκτώβριος. Οι αποκρατικοποιήσεις που πήραν… φύλλο πορείας για το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
 
 Η σχεδόν εξάμηνη αναμονή για την έγκριση του αποτελέσματος του διαγωνισμού για το Ελληνικό από το Ελεγκτικό Συνέδριο δείχνει το κλίμα που επικρατεί στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων καθώς η χώρα εισέρχεται σε μακρά προεκλογική περίοδο.

Εντός του Σεπτεμβρίου, πάντως, αναμένονται εξελίξεις σε ορισμένους εν εξελίξει διαγωνισμούς, όπως η παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων και η 20ετής άδεια για το ιπποδρομιακό στοίχημα.

Μέσα στο μήνα προχωρούν και δύο μεγάλες ηλεκτρονικές διαδικασίες για πώληση / παραχώρηση 12 ακινήτων στην Πλάκα και σε πολλές πόλεις της Ελλάδας.

Τέσσερις διαγωνισμοί του Σεπτεμβρίου, που αφορούν στα 14 αρχοντικά και μικρά Ξενία ανά την Ελλάδα, στην αξιοποίηση των Ολυμπιακών Κέντρων σε Γαλάτσι και Μαρκόπουλο, στην πώληση ακινήτου στην Ερμιόνη και για τα ακίνητα του δημοσίου στο εξωτερικό, έχουν ήδη μετατεθεί για τον Οκτώβριο, ενώ στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) γίνεται αγώνας δρόμου για να υποβληθούν εντός του έτους οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΠ.

Η κατάσταση περιπλέκεται ελαφρώς μετά την αρνητική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον φιλικό διακανονισμό με την Cosco.

Για το τελευταίο τρίμηνο του έτους έχει μετατεθεί η υποβολή δεσμευτικών προσφορών σε κρίσιμους διαγωνισμούς όπως η πώληση του ΟΛΠ, του ΟΛΘ ΟΛΘ +1,12%, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (γνωστής ως ROSCO), κλπ.

Τέλος, άγνωστη παραμένει η τύχη προκηρύξεων που βρίσκονται από πέρυσι το καλοκαίρι σε «τελικό στάδιο» όπως η παραχώρηση της μαρίνας Αλίμου και των αντίστοιχων τουριστικών λιμένων σε Χίο και Πύλο. Αγνωστο είναι και το χρονοδιάγραμμα προκήρυξης νέων διαγωνισμών, όπως η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, η περίφημη μαρίνα για μεγάλα πολυτελή σκάφη (mega-yachts) στο Λαύριο, κλπ. Πρόκειται για διαγωνισμούς που σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, όπως περιλαμβάνεται στο τελευταίο μνημόνιο, έπρεπε να έχουν προκηρυχθεί εντός του τρίτου τριμήνου.

Στο τέλος Οκτωβρίου θα υποβληθούν τελικά οι προσφορές για τα 14 αρχοντικά και μικρά Ξενία τα οποία με βάση το σχεδιασμό των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ μπορούν να λειτουργήσουν ως boutique hotels. Οι προσφορές θα υποβάλλονταν αρχικά στις 30 Σεπτεμβρίου, αλλά ζητήθηκε παράταση από ενδιαφερόμενους.

Για τις 17 Οκτωβρίου μετατίθεται και η ημερομηνία υποβολής προσφορών για τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις σε Γαλάτσι και Μαρκόπουλο. Τα δύο ακίνητα πρόκειται να παραχωρηθούν για χρονική περίοδο 40 ετών με δυνατότητα παράτασης. Για το ακίνητο των 171 στρεμμάτων στην Ερμιόνη επρόκειτο να υποβληθούν προσφορές στις 22 Σεπτεμβρίου με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ να μεταθέτει την ημερημονία για τις 31 Οκτωβρίου.

Την ίδια ημέρα αναμένεται να υποβληθούν προσφορές για τα πέντε ακίνητα του εξωτερικού που πωλεί το ΤΑΙΠΕΔ ενώ με βάση τον αρχικό σχεδιασμό η προθεσμία έληγε στις 3 Οκτωβρίου. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται τα κτίρια σε Βελιγράδι και Λουμπλιάνα που δεν είχαν πωληθεί με το πρώτο πακέτο ακινήτων εξωτερικού, αλλά και νέα ακίνητα σε Ουάσινγκτον, Νέα Υόρκη και Πραιτώρια. Με βάση τις αποτιμήσεις συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ, για το κτίριο στην Ουάσιγκτον η ελάχιστη τιμή πώλησης έχει ορισθεί στα 4,45 εκατ. δολάρια, ενώ για τους γραφειακούς χώρους των 960 τ.μ. στη Νέα Υόρκη η ελάχιστη αποδεκτή τιμή ορίστηκε στα 9 εκατ. δολάρια. Το κτιριακό συγκρότημα στην Πρετόρια πωλείται έναντι 212.500 ευρώ, ενώ το κτίριο των 2.400 τ.μ. στο Βελιγράδι, σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία της πόλης, πωλείται έναντι ελάχιστου τιμήματος ύψους 2,4 εκατ. ευρώ. Στα 800.000 ορίστηκε η ελάχιστη τιμή για το διατηρητέο στη Λουμπλιάνα.

Τα περιφερειακά αεροδρόμια

Αν δεν υπάρξει αναβολή, οι δεσμευτικές προσφορές για τα περιφερειακά αεροδρόμια αναμένονται στα τέλη του μήνα ενώ λίγο νωρίτερα θα υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές στο νέο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την 20ετή διαχείριση του ιπποδρομιακού στοιχήματος. Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού για τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που μπορεί να γίνουν 20, έχουν περάσει μερικοί από τους μεγαλύτερους διαχειριστές του κόσμου, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η γαλλική Vinci (σε συνεργασία με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ), η γερμανική Fraport (μαζί με τον όμιλο Κοπελούζου) και η Corporation America από την Αργεντινή σε συνεργασία με τη ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου.

Τον κατάλογο των υποψηφίων συμπληρώνουν η ελβετική Zurich Airport (μαζί με τον όμιλο J&P ΑΒΑΞ), η γαλλική Aeroports De La Cote d’Azur, η αμερικανική επενδυτική εταιρεία Advent και η «Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών» που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και ελέγχεται από Καναδούς.

Για το ιπποδρομιακό στοίχημα γνωρίζουμε πως θα υπάρχει τουλάχιστον ένας υποψήφιος αφού το σχήμα του ΟΠΑΠ με την επενδυτική εταιρεία Global Family Partners (GFP) έχει δεσμευθεί πως θα υποβάλλει προσφορά τουλάχιστον 40.000.000 ευρώ.

Λίγο νωρίτερα, στις 17 Σεπτεμβρίου υποβάλλονται οι προσφορές για την απόκτηση 14 ακινήτων ανά την Ελλάδα που πωλεί το ΤΑΙΠΕΔ μέσω της ηλεκτρονικής δημοπρασίας (της πύλης http://www.e-publicrealestate.gr). Μια εβδομάδα μετά, στις 23 Σεπτεμβρίου λήγει η προθεσμία συμμετοχής στις ηλεκτρονικές δημοπρασίες για άλλα 12 ακίνητα που βρίσκονται στην Πλάκα.

Στο νέο γύρο ηλεκτρονικών δημοπρασιών περιλαμβάνονται παραθαλάσσια οικόπεδα, διατηρητέα κτίρια, καταστήματα και άλλα ακίνητα.

πηγη

 

Advertisements
Αρέσει σε %d bloggers: