Επιχειρησιακή αεροπορική εκπαίδευση: Η περίπτωση της Τουρκίας – Μέρος A’

Greek National Pride

1

Σε σχετικό διάλογο που είχαμε πρόσφατα για το επίπεδο της ΠΑ και της Τουρκικής Αεροπορίας (ΤΗΚ) σε άλλη ανάρτηση, πολύ εύστοχα ορισμένοι φίλοι αναγνώστες παρατήρησαν ότι καίριας σημασίας για την υπεροχή των Ελλήνων χειριστών ήταν η ύπαρξη και λειτουργία του ΚΕΑΤ, καθώς για πολλά χρόνια η ΤΗΚ δεν διέθετε κάτι ανάλογο.

Η δεκαετία του ’90 μπορεί να χαρακτηριστεί για την τελευταία, ως μια περίοδος ραγδαίων εξελίξεων.

Η μαζική ένταξη και επιχειρησιακή αξιοποίηση μαχητικών γ’ γενιάς (F-16C/D), η συμμετοχή σε πραγματικές επιχειρήσεις (πέραν από τις συνήθεις αποστολές εναντίον των Κούρδων του ΡΚΚ, η ΤΗΚ συμμετείχε ενεργά και στις επιχειρήσεις «Deny Flight» και «Allied Force» πάνω από την Βοσνία και το Κόσοβο αντίστοιχα) αλλά και η στενότατη αεροπορική συνεργασία που αναπτύχθηκε τότε με τις ΗΠΑ και το Ισραήλ, οδήγησαν σε πολλά και χρήσιμα συμπεράσματα.

Η συνεργασία αυτή με τις ΗΠΑ κορυφώθηκε το 1998 οπότε και στην Αεροπορική Βάση του Ιντσιρλίκ διοργανώθηκαν δύο…

Δείτε την αρχική δημοσίευση 1.393 επιπλέον λέξεις