Στήνεται fund για τα ακίνητα στο χώρο των Logistics

Ευκαιρίες από την τεράστια ακίνητη περιουσία στον κλάδο των logistics, εξαιτίας του ντόμινο χρεωκοπιών, βλέπει ομάδα Ελλήνων και ξένων επιχειρηματιών. Στα σκαριά η δημιουργία επενδυτικής εταιρίας.

 
Στήνεται fund για επενδύσεις στα Logistics – Τα «ορφανά» ακίνητα

Τη δημιουργία επενδυτικής εταιρείας ακινήτων ή άλλου οχήματος (fund) που θα ασχολείται αποκλειστικά με το χώρο των logistics προωθεί ομάδα Ελλήνων και ξένων επενδυτών, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και στελέχη με πολυετή παρουσία στο real estate.

Πρώτος στόχος του fund θα είναι η τεράστια ακίνητη περιουσία που άφησαν πίσω τους πολλές μεγάλες εταιρείες μεταφορών ή / και logistics που είτε χρεοκόπησαν τα τελευταία χρόνια, είτε βρίσκονται σε δεινή θέση και εξετάζουν την πώληση ιδιόκτητων ακινήτων.

Δεύτερος στόχος είναι να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες που δημιουργεί η ταχεία ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά στην ευρύτερη αγορά των μεταφορών. Οι εμπνευστές του fund επικαλούνται στοιχεία διεθνών οργανισμών όπως η Παγκόσμια Τράπεζα και ο ΟΟΣΑ για το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η Ελλάδα ως κόμβος μεταφορών και θεωρούν πως η ευκαιρία είναι μεγάλη για το σύνολο της ελληνικής οικονομίας και της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας.

Θεωρούν πως οι αυξημένες εμπορευματικές ροές στα λιμάνια μπορούν να αποτελέσουν εφαλτήριο για την ανάπτυξη υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και στον ελληνικό χώρο.

Στη τελευταία μελέτη του ΟΟΣΑ για την ελληνική οικονομία επισημαίνεται πως αν οι δραστηριότητες στα ελληνικά λιμάνια είχαν καλύτερη διαχείριση, το ΑΕΠ θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 2,5% μέχρι το 2018, με βάση και σχετική έρευνα της Εθνικής Τράπεζας.

Οι αναλυτές του διεθνούς οργανισμού θεωρούν πως τα περιθώρια ανάπτυξης δραστηριοτήτων στα ελληνικά λιμάνια είναι «πολύ σημαντικά». Τονίζουν πως εξαιτίας της απουσίας υποδομών (σύνδεση με σιδηροδρομικό δίκτυο, προβληματικό οδικό δίκτυο, κλπ), το λιμάνι του Πειραιά έχει επικεντρωθεί στη μεταφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων (containers) από μεγάλα σε μικρότερα πλοία (τα οποία στη συνέχεια τα μεταφέρουν σε μεσογειακά λιμάνια), με οικονομικά οφέλη που είναι 4 – 5 φορές μικρότερα σε σχέση με υπηρεσίες προστιθεμένης αξίας στα logistics (από την αποθήκευση μέχρι τη συναρμολόγηση και τη μεταφορά προς άλλες χώρες της Ευρώπης με τρένο ή φορτηγά). Τα λιμάνια της Βορείου Ευρώπης, που εξειδικεύονται στις ολοκληρωμένες υπηρεσίες συμβάλλουν στη διάχυση μεγαλύτερου οφέλους στην οικονομία, συμπεριλαμβανομένων των οδικών / σιδηροδρομικών μεταφορών.

Εξαιτίας του ντόμινο χρεωκοπιών στο χώρο των μεταφορών λόγω της πολυετούς κρίσης, τεράστια ακίνητη περιουσία που βρίσκονταν στα χέρια των συγκεκριμένων επιχειρήσεων είναι σήμερα αναξιοποίητη, όπως επισημαίνουν στελέχη που παρακολουθούν την αγορά.

Εισηγμένες εταιρείες όπως η Imperio και ιστορικές επιχειρήσεις όπως η «Ψυγεία Ψηλορείτης»στραβοπάτησαν τα τελευταία χρόνια, ενώ την ίδια τύχη είχε μια ντουζίνα άλλων ισχυρών εταιρειών και δεκάδες μικρότερες. Μάλιστα, η ύπαρξη σοβαρής αξίας ακινήτων όπως έιναι οι αποθηκευτικοί χώρου και τα κέντρα logistics αποτελεί συχνά το βαρίδι που οδηγεί στον πάτο τις επιχειρήσεις αφού οι πιστωτές μπορεί να επιλέξουν την ρευστοποίηση αδιαφορώντας για την συνέχεια της επιχείρησης αλλά και τις επιπτώσεις της κατάρρευσής της σε εφαπτόμενους κλάδους.

Τώρα οι πιστωτές (τράπεζες, κλπ) πρέπει κάτι να κάνουν με τα ακίνητα που απέκτησαν και εκεί ακριβώς εντοπίζουν την ευκαιρία οι εμπνευστές του fund.

πηγη