Ένας πολίτης… αποκαλύπτει τι συμβαίνει πίσω από το τραπεζικό σύστημα!

Χιλιάδες Έλληνες βρίσκονται πλέον υπερχρεωμένοι στις τράπεζες εγκλωβισμένοι από τη μεγάλη ανατροπή που έφερε στη ζωή τους κρίση και πολιτικές. Οι περισσότεροι συμπολίτες μας ζουν πλέον υπό το φόβο ότι ο κλητήρας θα χτυπήσει την πόρτα για κατάσχεση, πλειστηριασμό.

Και οι άλλοι δεν σηκώνουν το τηλέφωνο γιατί είναι η «εταιρεία» που ζητά τα λεφτά της τράπεζας! Κι όλοιαναρωτιόμαστε γιατί το σύστημα δεν υιοθετεί πιο «ανθρώπινα» μέτρα, αλλά εξωθεί την κατάσταση σταάκρα;

Γιατί δεν αλλάζει το σύστημα που είναι αποδεδειγμένα επαχθές και για τους δανειολήπτες και για τις μικρές τράπεζες; Όλοι απλώς περιμένουμε … τη μοίρα μας, κοιτάζουμε απαθείς χωρίς κανένας να κάνει κάτι!

Κι όμως υπάρχουν ορισμένοι συμπολίτες μας που αντιδρούν. Και … μας δείχνουν το δρόμο! Η περίπτωση του γνωστού Δρ. αεροναυπηγού – μηχανικού Θέμη Μαγκανά είναι ίσως μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα.

Ο ίδιος παρακινηθείς από την κρίση και τα όσα συμβαίνουν με τα δράματα στις τράπεζες κάθισε και επί χρόνια μελέτησε σε βάθος το τραπεζικό σύστημα, ανακάλυψε τα «κρυφά» σημεία, εντόπισε τις αδυναμίες και ετοίμασε μια πολυσέλιδη μελέτη με προτάσεις για να ξεφύγουμε από το αδιέξοδο! Η πλήρης αυτή μελέτη (εδώ μόνο μερικά αποσπάσματα) θα σταλεί τις επόμενες ημέρες στον πρωθυπουργό, τους πολιτικούς αρχηγούς και στις τράπεζες.

Η πρόταση

Ο κ.Μαγκανάς προτείνει … να αντιδράσουμε με επιχειρήματα, να πάρει ο πολιτικός κόσμος τις αποφάσεις, να σταματήσουμε να δεχόμαστε τα όσα μας σερβίρουν. Προτείνει να αλλάξουν τα πράγματα ώστε να επέλθει η ισορροπία και να μείνουν οι Έλληνες αφεντικά στον τόπο τους!

Στη μελέτη του αναφέρεται στην αλλαγή του τρόπου αποπληρωμής των δανείων με βάση το εισόδημα του δανειολήπτη, την αυτόματη αναπροσαρμογή του, την αλλαγή του ενυπόθηκου δανεισμού, αλλά και στην επιβολή αντικινήτρων για την κατάσχεση ή πλειστηριασμό των ακινήτων.Ανάλογες προτάσεις υποβάλλει για το φόρο ακινήτων και για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων!

Ο κ.Μαγκανάς

«Λύσεις ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!! Πρέπει όμως να αναδειχθούν και να γίνουν κατανοητές από τη μεγάλη μάζα των πολιτών. Πρέπει να εκλαϊκευθούν και να εξηγηθούν στους πολίτες τόσο οι μέθοδοι όσο και τα εργαλεία, που έχουν χρησιμοποιηθεί και συνεχώς επιβάλλονται στο όνομα της διάσωσης της Χώρας, όσο και οι εναλλακτικοί τρόποι για να αντιμετωπιστούν τα ΑΔΙΕΞΟΔΑ, που το Σύστημα δημιουργεί και μας παρουσιάζει με επιστημονικοφανείς μεθόδους και με δήθεν αντιπαράθεση Πολιτικών (εν ενεργεία και μη) και Εμπειρογνωμόνων, με αναλύσεις στοιχείων και οικονομικών πολιτικών.

Ο πολίτης πλέον μετρά και το τελευταίο του ευρώ, αδυνατεί να ζήσει αξιοπρεπώς, να πληρώσει τις δαπάνες νοσηλείας και φαρμάκων, να σπουδάσει τα παιδιά του, αρνείται να απαντήσει πλέον στα ενοχλητικά τηλεφωνήματα πίεσης και εκβιασμού των Τραπεζών και των εντεταλμένων εταιρειών και δικηγορικών γραφείων, δεν αντέχει να διαβάσει (πόσο μάλλον να αντιδράσει και με τι πόρους;) στα εξώδικα και τα κατασχετήρια, που του κοινοποιούνται, δεν έχει που να απευθυνθεί (αφού και οι διάφορες Ενώσεις Προστασίας καταναλωτών και πολιτών αδυνατούν να δώσουν πραγματική λύση).

Δεν αρκεί λοιπόν να βομβαρδίζεται ο πολίτης με θεωρίες για το ΑΕΠ, τη «δόση», την ύφεση, τη μιζέρια και την απελπισία, που του σερβίρουν οι διάφοροι Εργατολόγοι, Συνταγματολόγοι και λοιποί «Ειδικοί», Καθηγητές, Εμπειρογνώμονες,  Σύμβουλοι (νυν και τέως), που συνεχίζουν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους (προς όφελός τους φυσικά) στο ίδιο το Σύστημα» αναφέρει ο κ.Μαγγανάς. Και προσθέτει:

«Η υποχρέωσή μας είναι ΜΙΑ! Να αναγνωρίσουμε και να απομυθοποιήσουμε το πρόβλημα και να αντισταθούμε! ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ μεθοδικότητα, σωστή ενημέρωση αλλά και το σπουδαιότερο, πολλές δόσεις ενθάρρυνσης στους δοκιμαζόμενους πολίτες, στους ΝΕΟΥΣ, στους απαξιωνόμενους και ήδη απαξιωμένους επιστήμονες, στους εργαζομένους, στους οικογενειάρχες και στον κάθε απελπισμένο Έλληνα, που οδηγείται στην πλήρη και άνευ όρων παράδοση, ακόμη και στην… αυτοκτονία!» λέει και υπογραμμίζει ότι ο κόσμος απαιτεί λύσεις και άμεση ανακούφιση από τα δεινά, που τον έχουν πνίξει. Ονειρεύεται (όποιος βεβαίως μπορεί ακόμη) να επανέλθει η ζωή του στα πλαίσια, που ήταν πριν την έναρξη της κρίσης. Έχει ανάγκη να αποτινάξει από επάνω του τις επαχθείς πλέον δόσεις των δανείων, που του φόρτωσε το Σύστημα, τα χαράτσια και τις συνεχείς φοροεισπρακτικές πολιτικές, που εφαρμόζει το Κράτος δήθεν για να αυτοδιορθωθεί και να επαναφέρει την ευημερία, πατάσσοντας όλα τα κακώς κείμενα, που το ίδιο δημιούργησε και συντηρεί ακόμη και τώρα»

« Είναι, πιστεύω, μια σοβαρή προσπάθεια απομυθοποίησης του τρόπου λειτουργίας του χρηματοπιστωτικού αλλά και του φορολογικού συστήματος, που εφαρμόζεται την περίοδο αυτή στη Χώρα μας και αφορά στην ιδιοκτησία και στην ακίνητη περιουσία (Δημόσια και ιδιωτική)»

Ο κ.Μαγκανάς τονίζει ότι στη μελέτη που έκανε «δεν εφευρέθηκαν νέοι και μαγικοί τρόποι αλλά αξιολογήθηκαν κα αξιοποιήθηκαν υφιστάμενες μέθοδοι και εργαλεία Αναπτύχθηκε μια μεθοδολογία αυτόματης αναπροσαρμογής των δόσεων των ενυπόθηκων δανείων με διασφάλιση των συμφερόντων (των δίκαιων και νόμιμων βεβαίως) του Τραπεζικού συστήματος αλλά και της δικαιότερης και ορθολογικότερης φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας, που θα αποφέρει σίγουρα και εγγυημένα έσοδα στο Κράτος, χωρίς να «εξολοθρεύει» τους φορολογούμενους. Η πρόταση, που τεκμηριώθηκε, είναι ολοκληρωμένη και επεκτείνεται σε όλους τους τομείς συνεργασίας του πολίτη με το Κράτος και τις Τράπεζες αλλά και του Κράτους με το Χρηματοπιστωτικό Σύστημα και κυρίως μέσω της επανακεφαλαιοποίησης των Τραπεζών. Η «διάσωση» των Τραπεζών θα πρέπει να λάβει ανταποδοτικό χαρακτήρα και να «μοχλεύσει» πόρους από τις Τράπεζες προς το Κράτος και όλους τους πολίτες»

Και ο κ.Μαγκανάς καταλήγει:

«Η πρόταση αυτή είναι ρεαλιστική, άμεσα εφαρμόσιμη και συμφέρουσα και για το Κράτος και για τις Τράπεζες (ιδίως τις πιο μικρές, που δεν μπορούν εύκολα να αντλήσουν ρευστότητα και να αντιμετωπίσουν τις συνεχώς αυξανόμενες επισφάλειες) και βεβαίως και για τους δανειολήπτες και τους ιδιοκτήτες ακίνητης περιουσίας.

Επιμέρους ζητήματα επιδέχονται βελτιώσεων, μετά από ανάλυση-προτάσεις εξειδικευμένων Εμπειρογνωμόνων και των καθ’ ύλην αρμόδιων στελεχών του Δημοσίου.

Η πρόταση δεν διεκδικεί το αλάθητο, ούτε είναι μονοσήμαντη και δογματική.

Πρέπει όμως να γίνει απολύτως σαφές ότι προσωρινή αδυναμία εξυπηρέτησης ενός δανείου, εξόφλησης ενός λογαριασμού, ενός φόρου ή ακόμη και στάση πληρωμών ΔΕΝ στοιχειοθετεί ΟΥΤΕ συνιστά ΠΤΩΧΕΥΣΗ και τη συνεπακόλουθη ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΗ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ. Αυτό ισχύει για καθένα από εμάς αλλά και για την Χώρα μας. Ιδίως ΔΕΝ ισχύει όταν η αδυναμία προέρχεται ή επιβάλλεται από το ίδιο το Σύστημα με περικοπές, μειώσεις «δαπανών», απολύσεις, χαράτσια, αχαλίνωτη φορολόγηση των πάντων, στραγγαλισμό της ρευστότητας και εφαρμογή των πλέον άδικων και επαχθών μέτρων αναγκαστικής είσπραξης, που εφαρμόζουν οι Τράπεζες αλλά και το ίδιο το Κράτος, που προγραμματίζει την κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων για είσπραξη φόρων, τελών, έκτακτων εισφορών και γενικώς χαρατσιών από πολίτες, που έχει το ίδιο εξαθλιώσει στο όνομα της δημοσιονομικής πειθαρχίας και της εξυγίανσης του εαυτού του. Ας μην αφήσουμε το Σύστημα να μας κυνηγά για τη ΔΟΣΗ μας. ΔΕΝ είμαστε ναρκομανείς ή ασθενείς. Είμαστε ΑΝΘΡΩΠΟΙ και ΕΛΛΗΝΕΣ.

Οι 12 προτάσεις που εν συντομία (τις αναλύει στις μελέτη) προτείνει ο κ.Μαγγανάς είναι οι έξης:

1. Αλλαγή της αντιμετώπισης του ενυπόθηκου δανεισμού ως μια «απλή» χρηματική διευκόλυνση και η ανάδειξη της πραγματικής του φύσης, που είναι μια κοινή επένδυση για την Τράπεζα και το δανειολήπτη στην οποία η εξασφάλιση των κεφαλαίων και των δύο μερών παρέχεται μέσω της αξίας και της υπεραξίας του κοινής ιδιοκτησίας ακινήτου.

2. Καθιέρωση ενός δικαιότερου και αντικειμενικότερου συστήματος αποπληρωμής των δόσεων, λαμβάνοντας υπόψη το εκάστοτε διαθέσιμο εισόδημα του δανειολήπτη.

3. Ενθάρρυνση της εξωδικαστικής και από κοινού επίλυσης θεμάτων αδυναμίας εξυπηρέτησης των δανείων (μερικής ή ολικής), με ρευστοποίηση του συγκεκριμένου (και μόνο αυτού) ακινήτου, στην εμπορική του αξία και δίκαιη και αναλογική διανομή του εισπραχθέντος τιμήματος.

4. Επιβολή ισχυρών αντικινήτρων για την προστασία των δανειοληπτών από την εφαρμογή μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης και είσπραξης (διαταγή πληρωμής, κατάσχεση, πλειστηριασμός).

5. Αντιμετώπιση θεμάτων υπερχρεωμένων νοικοκυριών (από καταναλωτικά δάνεια και πιστωτικές κάρτες), τακτοποίησης-νομιμοποίησης αυθαιρέτων καθώς και επιχειρηματικών και επενδυτικών δανείων.

6. Επίλυση θεμάτων για ήδη κατασχεμένα ακίνητα (κυρίως Α’ κατοικία και επιχειρηματικά-επαγγελματικά) και επανέναρξη εξυπηρέτησης δανείων (όπου είναι δυνατόν) ή τουλάχιστον ρευστοποίησης των ακινήτων (ΟΧΙ με πλειστηριασμό αλλά με πώληση ή εξαγορά από τις Τράπεζες ή ειδικούς Φορείς που θα δημιουργηθούν) στην πραγματική τους αξία, ώστε ο πρώην ιδιοκτήτης να απολάβει μέρους του τιμήματος.

7. Ανάπτυξη δομών υποστήριξης των δανειοληπτών και παρέμβασης για την εξισορρόπηση της Κτηματαγοράς, με πρωτοβουλία του Κράτους αλλά και κυρίως της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σε συνεργασία με το Χρηματοπιστωτικό Σύστημα.

8. Προσδιορισμός και εφαρμογή ενός Ενιαίου Φόρου Υπεραξίας Ακίνητης Περιουσίας (ΕΦΥΑΠ), με τον οποίο το Κράτος θα αποκτήσει ένα σταθερό και διαχρονικό πόρο, που κατανέμεται δικαιότερα και ανάλογα με την πραγματική αξία και υπεραξία των ακινήτων και θα αντικατοπτρίζει πλήρως την φοροδοτική δυνατότητα κάθε φορολογούμενου πολίτη.

9. Επιβολή ενός άμεσης είσπραξης φόρου, για την υποβοήθηση των εσόδων του Κράτους, που βασίζεται στην δημιουργηθείσα υπεραξία όλης της ακίνητης περιουσίας, κατά την περίοδο 2002 – 2012. Τα έσοδα αυτά υπολογίζονται σε 18 δισ. € και προτείνεται να κατανεμηθούν στα έτη 2013, 2014 και 2015. Θα καταστεί έτσι δυνατή η αποφυγή ή έστω η μείωση των υφιστάμενων αλλά και των προγραμματιζόμενων νέων φοροεισπρακτικών και αντικοινωνικών μέτρων.

10. Καθιέρωση της Εμπορικής (πραγματικής) Αξίας των ακινήτων ως βάσης για τον υπολογισμό των φόρων, σε συνάρτηση και συμπληρωματικότητα με το περιουσιολόγιο, που προωθεί η Κυβέρνηση.

11. Ενεργοποίηση του Τραπεζικού Συστήματος μέσω ενυπόθηκων δανείων για την άμεση καταβολή προς το Κράτος φόρων, εισφορών, προστίμων και τελών, που αφορούν σε ληξιπρόθεσμες οφειλές, σε νομιμοποίηση αυθαιρέτων, σε τακτοποίηση περιουσιακών στοιχείων αλλά και στην έγκαιρη καταβολή νέων φόρων και τελών. Τα οφέλη τόσο του Κράτους όσο και του Τραπεζικού συστήματος είναι προφανή και αξιοποιούν πλήρως τα κεφάλαια, που θα εισρεύσουν στις Τράπεζες μέσω της επανακεφαλαιοποίησης τους από τους φορολογούμενους πολίτες. Βοηθούν επίσης και τον κάθε πολίτη να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις, που έχουν υπέρμετρα διογκωθεί, κατανέμοντάς τις σε βάθος χρόνου και με μικρές και «βιώσιμες» δόσεις.

12. Ενεργοποίηση Δημοσίων Υπηρεσιών και Υπαλλήλων καθώς και ελεύθερων επαγγελματιών για τη διερεύνηση και τακτοποίηση παλαιών και εκκρεμών υποθέσεων (που αφορούν σε Δημόσια και ιδιωτικά επιδοτούμενα και ενταγμένα στους Αναπτυξιακούς Νόμους έργα), την ταχύτερη ολοκλήρωση του κτηματολογίου και του περιουσιολογίου και όλων των χρονιζουσών μεταρρυθμίσεων. Η συλλογική αυτή και ευρύτατης εμβέλειας δράση αναμένεται να αποτελέσει την «ατμομηχανή» για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, για την αξιοποίηση των ΝΕΩΝ αλλά και των έμπειρων και υπό ένταξη σε εργασιακή εφεδρεία υπαλλήλων, για την ενεργοποίηση της οικονομίας και για την αναστροφή του γενικότερου κλίματος.

ΠΗΓΗ