ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ»ΓΕΙΤΟΝΙΑ»ΜΑΣ

Η διαφθορά στη Ρουμανία

Δίνοντας την ανάλογη προσοχή

(Το αρθρο ανεβηκε ,21 Ιουλίου του 2011)
 
Ενώ η Ευρωζώνη είχε τα»οικονομικά της προβλήματα» να επιλύσει,  ενα ακόμη σοβαρό θέμα που αφορά δυο επίσης κράτη μέλη της ευρωζώνης,

την Ρουμανία και την Βουλγαρία,

πέρασε σχεδόν, απαρατήρητο.. Τα φώτα της δημοσιότητας ήταν σχεδόν ανύπαρκτα επικουρούμενα της νομικής βραδυπορείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης,στο θέμα που αφορά: τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο της διαφθοράς στις δύο χώρες, δεδομένου ότι προσχώρησαν στην ΕΕ το 2007 (πολύ νωρίς, λένε πολλοί).Υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες  για τον αργό ρυθμό της προόδου που αφορά τις ενισχύσεις, προς τις κυβερνήσεις και τις καθυστερήσεις που διαπιστώνονται  για την προσχώρηση των δύο κρατών, στην περιοχή χωρίς βίζα, της συνθήκης Σένγκεν. Οι πρόσφατες αναφορές στο θέμα,  δεν κατάφεραν να απομακρύνουν τις ανησυχίες,το αντιθετο μαλιστα!.

Η Νομική διαδικασία στη Βουλγαρία εξακολουθεί να πάσχει από «ακραίες ελλείψεις», λέει η Επιτροπή, επικαλούμενη αθωωτικές αποφάσεις  σε υποθέσεις με υψηλό επίπεδο απάτης και σε προσπάθειες διαφθοράς .

Όσον αφορά τη Ρουμανία, η Επιτροπή επανήλθε σε ένα θέμα που «χτυπάει συναγερμό» εδω και τέσσερα χρόνια: περισσότερη μεταρρύθμιση του δικαστικού τομέα είναι αναγκαία για την αναχαίτιση της διαφθοράς.

Η διαφθορά στα ρουμανικά σχολεία δεν καλύπτεται από σύστημα παρακολούθησης της Επιτροπής.Η Ρουμανία  προβλέπει όμως, να προβάλει μια δραματική εικόνα των δυσχερειών,για την τακτοποίηση του θέματος.

Πριν δυο εβδομάδες δόθηκαν στην δημοσιότητα τα αποτελέσματα των Εισιτηρίων  Εξετασεων,για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας.

Άκρως απογοητευτική η «ανάγνωση» των αποτελεσμάτων.. 

Ακολουθώντας μια πρωτοβουλία τοποθέτησης καμερών κλειστού κυκλώματος(CCTV) ,στα σχολεία , (ενός συστήματος αντί-εξαπάτησης), τα ποσοστά επιτυχίας των εξετάσεων  έπεσαν κατακόρυφα! Πάνω από το ήμισυ των εξεταζομενων απέτυχαν στις εξετάσεις!!!

Μόλις πριν από δύο χρόνια, το ποσοστό επιτυχίας ήταν πάνω από 80%!

Απο ορισμένα σχολεία,ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΕ ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ !

Επί των ημερών της κομμουνιστικής Ρουμανίας  περηφανευόταν για την ποιότητα της εκπαίδευσης τους. Είναι σαφές ότι δεν είναι πλέον σε θέση το ίδιο να ισχυρισθούν και σήμερα!. Αυτά δεν είναι απαραιτήτως κακά νέα: αν και όλοι γνώριζαν ότι τα υψηλά ποσοστά επιτυχίας των προηγούμενων ετών ήταν «dodgy», με «κυβερνητική μερίμνα» για να δικαιολογεί την αδράνειά της. Το τεστ τώρα θα είναι κατά πόσον υπάρχει αποφασιστικότητα για διορθωθεί η ολη κατάσταση . Μερικοί γονείς απλώς υποστήριξαν ότι η πίεση των παιδιών το  να είναι υπό επιτήρηση είχε οδηγήσει τους μαθητές να έχουν χαμηλότερη απόδοση.

Εγκατάσταση καμερών αντιμετωπίζει μόνο το «σύμπτωμα» και όχι την αιτία. Όλοι ήξεραν οτι υπήρχε εξαπάτηση και ήταν ενδημική. Αλλά επίσης γνωρίζουμε ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί διανέμουν απαντήσεις πριν από τις εξετάσεις, εάν οι γονείς πληρώνουν «λίγη προσοχή για το παιδί τους».. Επίσης  (με κάποια  επιπλέον χρέωση),  τα παιδιά μπορούν να πάρουν από τους καθηγητές, ιδιαίτερα μαθήματα εκτός των ωρών του σχολείου φυσικά, (και αυτό εννοείται πως είναι παράνομο). Το 2010 26 δάσκαλοι είχαν κατηγορηθεί από την Εθνική υπηρεσία Καταπολέμησης της Διαφθοράς (DNA) για  το ότι δέχθηκαν δωροδοκίες από τους γονείς αξίας € 150.000. Η δημοφιλής άποψη, λέει ο Jonathan Scheele, πρώην επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο Βουκουρέστι, είναι: «οι πολιτικοί  δεν ασχολούνται με το θέμα, οπότε εμείς γιατί να μην μπορούμε

Κάποιοι λίγοι ταλαντούχοι Ρουμάνοι που επιθυμούν να εισέλθουν στον χώρο διδασκαλίας, αποθαρρύνονται, διότι η διδασκαλία   θεωρείται ως ενα επάγγελμα  κακοπληρωμένο και χαμηλού κύρους. Οι χαμηλοί μισθοί των εκπαιδευτικών αποθαρρύνουν γι αυτό και οι μίζες φαίνονται πιο ελκυστικές.

Δεδομένου ότι η εκπαίδευση κερδίζει από μόνη της μια φήμη ως  » επιχείρηση που λαδώνεται», απο τους φορολογουμένους και εξωτερικούς χορηγούς,το κράτος  είναι απρόθυμο να αυξήσει τα κονδύλια του προϋπολογισμού της εκπαίδευσης. Είναι δύσκολο να βρει κανείς μια διέξοδο από αυτό τον φαύλο κύκλο.

Πέρυσι, ο Daniel Funeriu, ο υπουργός παιδείας, άλλαξε τη μορφή του απολυτηρίου, προτρέποντας τους εκπαιδευτικούς να μποϊκοτάρουν τις εξετάσεις. Ένας σύμβουλος του ΟΟΣΑ, λέει, «Ο συναγερμός  που χτύπησε  για την κατάσταση του εκπαιδευτικού συστήματος ήταν πολύ δυνατός και έντονος, αλλά οι άνθρωποι εξακολουθούν να αρνούνται να το πάρουν στα σοβαρά.» Το ίδιο μπορεί να λεχθεί για τη δέσμευση της Ρουμανίας για μείωση της διαφθοράς και εφαρμογή της κοινοτικής νομοθεσίας.

πηγη